Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Taktika 1

6. 4. 2007

Strategie? To je výraz pro uvážené a osvědčené tažení či jednání v boji. A co že to vlastně je ověřeného na mapě Pavlov? Vlastně skoro nic, málokdo ji hraje, i když je to mapa velmi kvalitní a celkem těžká. Je malá, ale spád na ní nebývá rychlý, spíš se táhne. Při dobré obraně nemá rush smysl a obráceně, při uváženém útoku se sebelepší obrana rozpadne během několika vteřin.
Němci zde útočí, položit bombu mohou v prvním patře, popřípadě ve třetím. Sovětské jednotky soudruha Stalina se snaží jim v tom zabránit. Přichází na přetřes aim versus kemp, rush versus skill. Jak se s tím kdo vypořádá je na něm. Třeba zrovna z této mapy se stane vaše klanovka (tato poznámka je pro začátečníky, kteří si vybírají kde začít, ne pro skilly ).


Ú T O K

Zcela neobvykle na začátek němčourům doporučím ze startu 4x MP44 a jeden KAR98. Zde se myslím bez snipy obejdete. Alespoň dokud není mapa dobře sehraná, teprve potom se s ní zde dá experimentovat. Útočník s KARem má možnost si v přízemí vzít MPéčko. Tím je silně zvýhodněný a poskytuje se mu zde možnost kempu i aktivního útoku. Když je vás 5, slovy pět, rozložíte si síly asi takto. Dva borci, KARovník s MPéčkařem se sbalí kanálem ke sklepu domu páně Pavlova. Další dva řízci se protáhnou levou stranou kolem ruin. Pátý kolega to vezme pravou stranou skrze ruiny. Strany bráno od vašeho respu k ruskému. V německém podání, ve spojeneckém se nám tím pádem strany otočí.


Panáček s KARem si v kanále překontroluje, zda nečíhá zákeřný komanč ve sklepě. Olověná masáž přesvědčí sebelepšího mistra sklepníka, že to nebyl dobrý nápad. Pozor na rush, soudruhům se občas vyplatí a proto mu kolega za ním a spoluhráč z ruin aktivně kryjí palebný úhel. Dva kamarádi se snaží propracovat až k levému kraji ruin a tam oddělat přebytečné ruské reprezentanty z balkónů a střechy.


Pokud je čisto, jeden se vypraví za zeď a druhý to vezme direktně do přízemí domu pana Pavlova. Snad to u našich hráčů nevyvolá ten známý podmíněný reflex slintání. V přízemí si hezky počká až dorazí podpory ze sklepa. Dává si hodně veliký pozor aby to nebyla Stalinova mládež, tu je potřeba bezhlavě postřílet. Cíleným přáním je človíček ve stejném dresu. To ale předpokládá úspěšný průchod sklepem dvou spoluhráčů. Ti můžou na nejníže položeném místě mapy narazit na velmi tuhý odpor. Ve sklepě se dobře kempí a rusáčci tam rádi topí. Zhusta přikládají, vždyť Papašon má hezkých 71 včeliček v bubnovém zásobníku. Na to jak tento mašinkvér těžký s ním běhají překvapivě svižně. Asi posilovali. S tlumením spojenecké hyperaktivity jim může pomoci kolega z ruin. Do sklepa jsou z levé strany vykotlané skvělé dírky, jako dělané na střelbu do nekrytých slabin. Na původ děr se mne neptejte. Spíš pozor na možného CCCP kempíka za barákem. Ten to jistě náckovi z radostí nahustí do kalhot i do helmičky. Olovem. Po této snad úspěšné podpoře se sebere a zajde do domu zadním vchodem. Opatrně prošmejdí místnosti a spolu s čekajícím kolegou a dvěma sklepníky se šťastně setkají. Snad celí, možná trošku otrhaní, ale zdravě naštvaní. Něco jako mladí a neklidní?


Kolega s MP44 na kterého jsme zapomněli zatím sedí, celý nervózní a natěšený na akci za zdí a čeká co se bude dít. Jen ať čeká dál, tím nic nezkazí. Dokáže totiž velmi solidně pohlídat položenou bombu aniž by moc riskoval. Chlapci zatím v přízemí omrknou každý kout, každou škvírku do patra nad nimi. Občas se podaří načechrat špatně kempícího čepičkáře v sukni. A svižně vyrazí. Na povel všichni naráz. Dva po lávce, dva po schodech. Synchro, ne jeden pak druhý a tak dále. Opravdu zároveň. Je malinký rush, ale soupeři se nemlže podařit vás postřílet všechny. Pokud se tak stane je někde chyba. Je pro ni i název, ale nebudu se zmiňovat abych nějakou lamu neurazil. Podařilo se ovládnout první patro. Hurá, ale čas na šampaňské ještě nenastal. Zato je otevřená cesta k položení bomby. A tady se právě vyplatí Helmut kempík za zdí. Možná, že za tu dobu i vyseděl nějaké to vajíčko. Takže hup na to, kleštičky do tlapek. Aktivní obrana kempera je důležitá, mohl by se na něj vyřítit vytočený spojenec a rázem vše vyřešit. I když u plantu budete dva, nezapomeňte, že PPSH má již zmíněných 71, což jim dává možnost 6 vteřin nepřetržité palby. Docela smrtící palby. Plant je nutné provést z venkovní strany, skoro na balkóně, aby na něj viděl spoluhráč za zdí. Jakmile je položeno (opět jste srandovně zbyli dva) je to jasné. Za zdí se číhá, moc nevykukuje. V baráku se němčourek schová do nějakého rohu a modlí se. Za spásu duše, přesný aim a rychle běžící čas.


A nebo se rozhodněte projít až do horního patra. Riskantní, ale na obranu dokonalé. Ve dvou až třech se to dá. Z prvního patra to jeden vezme po lávce, druhý po schodech. Případný třetí zájemce má na výběr. Jak neobvyklé. Je-li horní patro úspěšně dobyté, musí se znovu položit z venkovní strany. To už ale kemper „zazďový“ nelelkuje a vyráží na pomoc. Tím se krásně dostane obráncům do zad, což může být rozhodující. Máme úspěšně položeno. Rusové se musí začít stahovat a pokut se vám dát do těla. To vše v čase, který jim umožní zneškodnit pyrotechnický výkřik technologie Druhé Světové Války. Zbyli jste dva. Jeden se hrne ze spodu, nedupe aby měl výhodu překvapení. Druhý, ten který je u plantu vyrazí na střechu. Nikde se neschovává, prostě vyrazí na střechu. Postaví se přesně nad místo kde je položeno. Jen se dívá a hlídá si přístup na střechu, odkud by ho snad mohl překvapit protihráč nemilou, ale ostrou pozorností. Snímek na téma „Nácek s HeadShotem padající ze střechy“ se sice bude vyjímat v jeho fragmovie, ale vám to na náladě nepřidá.


Snad konkurenci zlikviduje spoluhráč, který se musí prodrat z přízemí až úplně nahoru. Byla by to veliká náhoda, kdyby na někoho nenarazil. A pokud je nezdolá, schody i sovjety, nic se neděje. Němci mají nachystanou pastičku, která dozajista sklapne. No, tak úplně dozajista to nebude, na všem se dá něco pokazit, tak proč ne i na tomhle. Takže, stojíte na střeše a chvíli se jen tak dloubete v nose. To proto, že není moc co dělat. Ale pozor, jakmile uslyšíte zvuk tak nezaměnitelný a typický pro odjišťování bomby, chvíli počkáte, aby měl ten komunistický drzoun pocit bezpečí. A po té chvíli spadnete. Na balkon u plantu! Nikam jinam. Postižený továryšč bude mít dojem, že prší němci. Ale to už mu bude jedno, jen ho pojme silný pocit ementálovosti. Šijte to do něj, či do nich… A bod je váš.
Osobně jsem zvědavý kolik lidí mi vynadá za prozrazení toho postupu. Myslím, že minimálně jeden. Minimálně.


O B R A N A

Není to lehká ani těžká záležitost. Jak se to vezme. My to vezmeme tak, že to každému připadne jako brnkačka. Volba zbraní je následující: 4x PPSH a jeden Mosin Nagant. Puškař si opět ve sklepě může vzít MP44. Doporučuji tuto volbu pro nejlepšího kempera, nebo aimera z klanu. Začne kolo a s tím rychlý úprk na pozice. Puškař si chvíli pohlídá cestu z kanálu. Klekne si u východu ze sklepa (ideální postavení je potřeba vychytat časem) a pohlídá si cestu skrze kanál. Dlouho se zde nebude zdržovat. Dá se na tom vydělat frag, dva, ale s ohledem na dříve popsanou cestu nácků bych to moc dlouho neriskoval. Proto se po několika vteřinách sebere a vyběhne až do druhého patra. Zde si lehne na prkna naproti schodům. Jsou tam krásné mezery, kterými se celé schodiště dá pokrýt. Ale pozor některé mezírky zavání bugem, proto opatrně s volbou prken. I když polemika o bugu je relativní. Z vlastní zkušenosti vím, že z každé pozice na tomto kempů se dotyčný dá vystřelit. Ovšem jsou hráči, kteří se s vámi budou hádat, že ne.


Zbývají pozice čtyřech hráčů. Dva si vyběhnou do prvního patra a rozestaví se duchaplně tak aby pokryli lávku. O schody netřeba se starat, ty během chvíle bude mít ve svém palebném poli kolega na prknech, doufejme, že nebude i prkenný při reakci na průchod v této oblasti. Hlavní soustředění pro dva spoluhráče je lávka. Pozornost upírejte i na německé trhaviny. Sem padají rády. A nasekaný kolega vám toho moc nepohlídá. Proto na lávce hlídáte v pokleku, a dbáte aby nikdo vaším masem neudělal po zdi expresivní fresku, kačením poklusem se dá relativně rozumně uhnout lecjakému překvápku.


Zbývají nám dva panáčci. Jednoho můžeme poslat do rushe. Měl by se cítit, hodně cítit. Jde na jistou smrt a bylo by od něj milé, kdyby sebou někoho vzal. Pokud se vám volba rushe jeví příliš nebezpečnou, pošlete jej do druhého patra nad lávku. Tam má docela solidní výhled na jeden bok domu a může zasáhnout v případě plantu na A. Polední Hitlerův sfanatizovaný poskok to vezme za Pavlovův dům a pro něj z levé strany (bráno od spojeneckého respawnu k německému – to je to prohození stran) kouká jestli neprochází někdo z ruin. Má-li tam čisto, může se rychlím poklusem přesunout do sniphousu. Tam si zaleze do horního patra. Má pod kontrolou celou levou stranu domu a navíc vidí plant B jako na dlani. Tato pozice je občas velká marnost. Ne každému náckovi se totiž chce běhat až nahoru kvůli položení bomby.


Dejme tedy průchod němcům do prvního patra, vám zůstanou pouze dva hráči (opět ta neobvyklá varianta) a nácek zvesela pokládá trhaviny. Vám zůstává jeden v druhém patře a druhý někde mimo barák. Za velkého klení se z lávky spojenec pokusí plantera dostat. Na místě není ukvapené jednání, ječení a machání zbraní kolem sebe. Tím se sice hezky posprejují zdi a vzniknou tak krásné dírky, ale výsledný efekt je skoro nulový. Mimo vystrašení protivníka. Hezká a přesná práce s aimem se vyplatí víc. I zbraň jako je PPSH umí docela dobře střílet do jednoho místa. Druhý spoluhráč spěchá do domu, dostává se nepříteli do zad a využívá momentu překvapení. Může vás být míň, ale máte na své straně moment překvapení. Takhle se dá rozhodit soupeř i když už bombičku položil. Tím se dá říct, že vyčistit barák by neměl být problém. Ten se vynoří až zjistíte přítomnost jednoho fašouna za zdí. Jeden z vás se skokem z okna vypraví a udělá náckovi hezkou přivítací ceremonii. Hlavní chod budou olověné koláčky. A že s papašonem můžete bohatě rozdávat. Nyní zbývá jen odjištění bomby. V rachotu palby by to nemělo být slyšet. A tak kolega pálí ostošest. Pokud možno do soupeře.


Namáhá-li se němec vyběhnout až na horu a vám nějakým zázrakem zbudou ti poslední dva, je velký problém na světě. Kemper ze snipu se jakkoliv snaží zabránit položení a někdo si klestí cestu nahoru z nižších pater. Potažmo, je-li na střeše, pokusí se toho využít a ukáže pršení vojáčků pro změnu spojeneckých. Toto je nepříjemná varianta. A to velmi moc. Když vezmete v potaz, kolik toho musí uběhnout pán ze snipu až do horního patra Pavlíkova domu, zjistíte, že mu zbývá opravdu velmi málo času na jakékoliv uplatňování tak poctivě vypilované taktiky. I přesto se to dá. Z přízemí se musí dostat nahoru, hlídat každý roh, němčour má nabito a nenechá bombu lacino. Jelikož je celý dům celkem děravý, může toho hodně vidět a přitom skoro nebýt viděn. Dobývání odspodu je těžké, ale ne nemožné. Dočká-li se dokonce nějaké pomoci ze strany druhého spoluhráče, mělo by jít vyšťourat nepřátelské zakempence poměrně rychle. Tik tak tik tak… Čas neúprosně letí, vám se potí ruce, rodiče či jiná stvoření, se kterými sdílíte bydliště, se diví, kde se to ve vás bere. Kamarádi na TS raději mlčí a vy makáte na své nehynoucí slávě...

Další pokračování strategie pro Call of Duty se zabere do mapy Neuville. Je to poněkud členitá mapka se spoustou kempů a možností skákat. Mezi hráči je poměrně oblíbená a dá se u ní říct, že je univerzální. Jak pro rushera, tak i pro snipera je zde místečko k vyřádění.


SPOJENCI

Začneme se spojeneckou stranou, která je zde zastoupena vojáčky USArmy. Vezmeme-li v potaz hru 5v5, pak nejlepší rozvržení zbraní bude jedna snipa, a BAR v kombinaci s Thomikem dle libosti. Osobně v klanu upřednostňujeme pro ostatní jen BAR. Ideální pro strategický postup, je silný, ale déle nabíjí, takže je potřeba se držet v krytu kolegy. Thomson je dobrý na rush, ale jak jsem zmínil již dříve, je tu problém se spoustou schovek, takže rush může skončit dříve než začal.


PLANT A

Ze startu jsou dvě čisté možnosti útoku na A i na B. První si popíšeme postup na plant A. Je asi trošku těžší, ovšem báječně se brání. Každé mínus má své plus a obráceně. V potaz budeme opět brát hru 5/5. Američané si vyberou 4x BAR a jeden snip. Ten je důležitý v souboji na dálku, kdy by se BARista nemusel trefit popřípadě by byl moc na ráně. Snipera si braňte zuby nehty. Ostřelovač se vypraví do Amerického baráku, vezme si sebou jednoho maníka s BARem. Posadí se do přízemí, pokud se podaří dobrý respawn, může zvládnout vyskákat i do prvního patra. Koukne se sklíčkem k těžkému kulometu, zda-li tam zdatně nekempí nácek s chutí na USMasíčko. Když tam nic neuvidí, neznamená to, že tam Hitlerův poskok není, pouze je umně kemplý a neukazuje se na odiv. Kamarád s BARčou dole hlídá jedničku, dvojku i trojku. Má nabroušenou mušku na šedé helmičky. Sniper se činí a kouká kolem sebe. Není-li pro něj práce u těžáku, kouká na cestu od kostela a všeobecně se snaží být prospěšný a pružně reaguje na vývoj situace.


Tři kolegové s BARuškami se rozmístí v prostoru. Jeden jde přímou cestu na malou zahrádku. Chová se obezřetně u záchodku a při přeběhu do zahrádky. Mohlo by se mu stát, že by jej překvapil německy mluvící kempík u těžáku. O tak masivní příval bzučící pozornosti snad nikdo nestojí. Po úspěšném průchodu je i na zahrádce velmi opatrný. Zde rádi Helmuti rozkládají BaseCamp a ladí své MP44 na tón vpravdě vražedný. Dva zbylí kamarádi se rozmístí kolem tanku a jedničky. Tam operují tak, aby se Němčouři nemohli dostat za krk kolegům. Probíhání jedničkou, dvojkou i trojkou je solidní nápad. Riskantní, ale může být prospěšný. Doporučuji se usadit ve dvojce, ve vaně. Koupat se sice nebude, ale zato se v ní hezky schová a postará se neopatrným protihráčům s jedlou masáž.


Kamarád na zahrádce obsadí snip house a BARista, jež slouží za ochranu sniperovi se sbalí, nechá kamaráda hlídat a pakuje se k plantu. Nyní máte situaci snad pevně v rukou a zbývá jen plant. Neustálá opatrnost není jen paranoia. Vždy kdekoliv čekejte Helmuta se svým arzenálem. I víc Helmutů… To že je člověk paranoidní neznamená, že oni jej nesledují. Jakmile je položená bomba, chystáme se na nápor zbývajících jednotek protivníka. Vzmeme v úvahu, že zbyli dva spoluhráči. Značka ideál je plant u dveří, aby na něj bylo vidět z amerického baráku. Tam se zakempí jeden amík a čeká, kreje si záda. Zákeřný nácek se mu tam zajisté pokusí projít. Druhý USKemper se schová ve snipu a kontroluje cestu od tanku a hlavně z velké zahrady, kde je německý respawn a odkud mi nespíš přijde někdo z B. Ticho na drátu a naslouchání každému šustnutí hry je zásadní podmínka k úspěchu a výhře kola. Americký barák má potíž ve spoustě přístupů a opatrnost je na místě. Dá se z něj kontrolovat celý prostor ulice. Snip house má pro změnu nevýhodu v přístupu do patra. Tam se dá při nepozornosti dobře a kvalitně zemřít. Opět je zde možnost skvělého přehledu situace a to jak na zahradě, tak i na ulici. Tik tak tik tak….


PLANT B

Volba zbraní je samozřejmě stejná, i sniper najde své využití a to převážně při kontrolování přeběhů protivníka. Po startu kola se dva amíci vypraví za kostel. Nabízí se jim dost prostoru aby tam mohli operovat oba. Když se jeden bude posouvat kolem kostela druhý to vezme úplně kolem kraje mapy, pak se krásně zvládnout pokrýt a zvládnout situaci. Pohlídají si malou ruinu, těžký kulomet a hlavně branku s autíčkem. Tam se rád usadí německý kempík a soustředí veškerou svou pozornost na vukující americké šišky. Třetí spoluhráč to vezme okolo kašny, tam se mu nabízí ideální kontrolní stanoviště. Může pokrýt plant B, kde se beztak bude zubit další nácek. Taktéž dokáže pohlídat kolegům za kostelem zadek tím, že prosonduje neobíhá-li hyperaktivní fašista půlku mapy. Přímá masáž zad a mozku olovem bývá definitivní řešení všeho. Taktéž si může vyskočit na kašnu a kontrolovat pohyb kolem jedničky dvojky a trojky. Pole působnosti je široké a náš BARista zajisté najde ve svém aimovém záběru alespoň jednu přebytečnou německou dušičku.


Zatímco si chlapci kolem kostela hrají na vojáčky, čtvrtý maník si vleze do trojky a tam opět hlídá takzvané zádovače. Má-li čisto, po chvíli se přemístí do dvojky a tam si pěkně prohlídne přízemí i patro s vanou. V případě, že nějaký Hitlerův pohůnek u vany, může být zneškodněn rychle a efektivně za pomoci studnaře. Obkouknout z toho úhlu lze i těžký kulomet na A a cestu do německé zahrádky. Sniper si hned po startu kola zaleze do Amerického baráku a činí se tam stejně jako pří cestě na plant A. Jakmile dojde k položení bomby, začne se opatrně stahovat na pokladiště.


K položení se dostaneme tím, že dva zákostelníci (nezaměnit se záškoláky) se propracují k bráně a pomalým postupem kdy se posouvají vždy tak, aby mohli pálit křížem. Nikdy nesmí jít za sebou jak kachny, aby je někdo nesejmul jednou dobrou ránou. Až se dostanou k plantu, projdou kolem něj a jeden zkontroluje průchoďák, druhý se koukne do zahrádky. Pokud je vše v rámci možností čisté, vrhnou se na položení bomby. Jak kolega pokládá, druhý kolem něj krouží a hlídá nenadálý výpad německých zabijáků. Mezitím se kolegáček číslo čtyři, ten který byl mezi dvojkou a trojkou, začne pohybovat směrem k plantu. Nejlepší bude, když se cestou staví do středového baráku. Tam se taktéž často a kvalitně kempí.


Sniper se, pokud je vzduch čistý, překempí do americké zahrádky. Namátková kontrola Sniphauzu  je nezbytná. Dále má výhled opět na těžký kulomet na dlouhou ulici. Hned jakmile je položená bomba, zahájí taktický přesun pod kulomet, kde se mu naskytne výhled až na těžký kulomet u B. Dále pak pokračuje k německé zahrádce a pak už mu chybí jen pár metrů k aktivní obraně položené bomby.


Vezmeme-li ovšem v potaz, že na obranou položené bomby zbudou jen dva hráči, pak ideální rozestavení je následující. První ze dvou zbývajících se schová k bráně. Odtamtud si zvládně kontrolovat prostor za kostelem a zároveň má ideálně krytý výhled na pokladiště. Druhý kolega se schová do nebo za průchodovou rozpadlinu. Tam si zvládne prohlídnout příchod z německé zahrádky a zároveň procházejícího přichozího v průchoďáku. Vždy zaměří proud bzučící pozornosti co nejpřesněji, tak aby se počet zásahů neslučoval s dalším postupem nácka. Tímto se řídí oba amíci-kempíci. Tak tik tak tik…


OBRANA

Je to náročnější část mapy. Rozvržení sil je potřeba zvážit a velmi kvalitně rozdělit po mapě. Říká se sice, že nejlepší obrana je útok, ale tím se řídit nebudeme. Kvůli šíleným rushům se nepíšou šílené články. Takže, co s německými Záleží na vašem skillu a aimu. Řekl bych, že nejlepší volba může být 4x MP44 a jedna Snipa KAR98. Proč žádnou normální pušku KARku? Při uvážené palbě je MP44 stejně kvalitní a navíc umí pálit dávnou. Ale jeden KAR98 se může klidně vtěsnat do arzenálu Nacistických sil. Dále nám zbývá otázka, kam s ním? Tedy ne sním, to ví dnes už snad každý, ale kam s nimi!


Dva Helmuti se vlezou na plant B. Jeden si podrží oblast brány a autíčka, druhý si stoupne na pokladiště. Tím pohlídají levou stranu kostela (od brány) a kašnu z plantu. Čiperný pohyb po oblasti a kvalitní komunikace dokáže zadržet i robusní rush z americké strany. Pokud by se plantovací hídač opravdu nudil a hlavně měl čas (což vyžaduje kvalitní respawn, stabilní FPS a hopsací skill), může se vydat do horních sfér průchoďáku.


Další dva kolegové se zakopou na pokladišti A. Snipa půjde do těžkého kulometu, tam uvidí většinu přeběhů. Jak za sniphouse tak i přes dlouhou, dokonce i bráně u B. jeho kolega se usádlí buď ve snipu nebo přímo na pokladišti. Áčko je k tomu jak dělané, jen pozor na americký barák, odtamtud číhá hlučná smrt amerického ostřelovače.


A poslední, pátý kolegáček se bude pohybovat kolem jedničky. Je u ní pěkný koutek, tam se dokáže schovat a hlídat soupeře jež by měl tendence projít středem mapy. Cesta do dvojky není špatný nápad. Vana skýtá pěkný odpočinek a zároveň dobrý výhled. Ovšem pozor aby se vana nestala místem odpočinku posledního, to není cílem hry. I střeďák je dobrý, dává možnost výhledu na plant A i B.


Je-li položena bomba, znamená to, že americké jednotky nebyli kvalitně vymíceny likvidačními jednotkami, ale úspěšně si prokousaly cestu k pokladišti a tam se činí jako mravenečci. Němečtí spoluhráči se na TS navzájem informovali (pokud ne, tak je někde chyba) a stahují své síly a pozornost na položenou bombu i s jejími obránci. Opět nám zbyli dva hráči, kteří mohou zvrátit úspěch vyhraného kola na svou stranu. Na plantu A se bomba roztikala, hra to zahlásila a je nejvyšší čas aby němčouři ukázali něco málo skillu. Tři základní kempy amíků budou u těžkého kulometu, sniphousu a americkém baráku. Tato stanoviště je potřeba zkontrolovat nejdříve. Vyčistit, vypálit a pustit se do zneškodňování nálože. Pokud nebyli vyvraždění všichni allies, pak se dá čekat výpad ještě od tanku, popřípadě z Americké zahrádky.


Byla-li bomba položena na plant B, potom jsou tři kempy celkem jasné. Německá zahrádka, průchoďák a brána. Němci se sem nejspíš budou stahovat z druhého plantu a proto by se měli rozdělit. Jeden to vezme přes ulici, druhý si dá vycházku skrz německou zahradu. Pevné nervy, aim a postřeh musí hrát pro vás. Nebudou-li na pozicích, které jsem popsal žádní nahnědlí kempíci, pak se asi budou schovávat někde kolem kašny, popřípadě ve střeďáku.
Dostanou-li se oba kolegové k defuzování, jeden odjišťuje, kroutí kleštičkami jak o život (jak jinak) a druhý jej aktivně braní. Stojí tak aby jej trefili jako prvního, tak aby náš malý kutil získal pár vteřin navíc k odjištění bomby.