Taktika - Carentan
6. 4. 2007
CARENTAN
Vítám
vás u druhého dílu, zabývajícího se strategií pro Call of Duty. V tomto
dílu vám popíšu jak se cestou přes Carentan nemotat v kruhu. Mapa je
velmi kvalitně rozložená, útok i obrana jdou vést velmi vyrovnaně a
potěší srdce stratéga i zběsilého útočníka. Zajímavé na ní je, že se
téměř neliší od původního městečka, jak vypadalo za 2. světové války.
Nuže vzhůru do víru války, hluku střelby, všeobjímajícího třesku
granátů a smrtelného chroptění nepřítele.Útok
Američané mají za úkol položit na dva planty, které jsou celkem solidně rozmístěné po mapě a oba dva se dají velmi dobře bránit. Budeme brát opět v potaz, že bude za každou stranu 5 hráčů. Zbraně jsou jasné: 5x BAR, popřípadě 4x BAR a jedna snipa. Američani se respawnují na jižním kraji u nákladního automobilu. Hned po startu probíhá výběh k nejbližším budovám, decentní granátový spam může zabránit rushi Němců. Jeden hráč se vykloní a z levé strany rozbořeného baráku pokryje těžký kulomet na A. Zároveň si hlídá plot u přední zahrádky. Další může kolem kotce, také zleva kontrolovat okno ze středového baráku. Třetí spoluhráč by měl dávat na pravé straně u rozbořeného pozor, aby nedošlo k průniku z myšky. S tím by měl ještě zvládnout pohlídat i průnik po dlouhé od B. Němci se rádi vyskytují tam, kde umírají Američané, proto nám zbývají další dva kamarádi. Ti se postarají o kvalitní ustřelování německých helmiček. Jeden může krýt cestu od Béčka, tím ovšem přijdete o spoluhráče, který na část hry zůstane separovaný a je u něj celkem jasné, že snipa bude již od jeho 15 let jasnou volbou . Poslední spoluhráč by si nejspíš rád zahrál na jeho posilu, ovšem kvalitnější bude vyslat ho do postupného zabírání prostoru mapy.
Zbývají nám tedy čtyři hráči, proti pěti němcům, pokud si nějaký zběsilý útok nevybral svou krvavou daň. Pátý zabiják buď hlídá a pokouší se o nenápadný průnik na B, nebo tiše ve hře zhynul, za hlasitého doprovodu šťavnatých hlášek na TS.
Kontra od kotce se přesune pod těžký kulomet a musí si hlídat celé okolí. Co nejvíce se pokusí zabezpečit čistý prostor pro průchod kamarádů. Ti se začnou jako mravenečci stahovat. Ne na cukřík, ale pod onen kulomet. Ten, kdo tam byl první, si přes plot pohlídá vchod do středového baráku, druhý se koukne do přední zahrádky a ten co přichází poslední platí pivo. Ale hlavně hlídá celý „zadek“. Což znamená, že musí zajistit aby žádná včelička od obcházejícího němce neštípla ani jednoho kolegu do sedacího nervu. Rush je nebezpečný, ale může se vyplatit, a tak si na něj neustále dáváme pozor.
Osamělý lovec u B se snad má dobře. Čtyři kámoši se vypraví ze zahrádky do přízemí baráku s těžkým kulometem. Dva se vyběhnou do horního patra.a to velmi opatrně. Když z jednoho začne cákat krev, nejspíš je očividné, že to do něj hustí nácek. Nekřičíme doktor, ale spěcháme mu na pomoc. Spořádaně, ne zběsile. Jeden by měl stačit na eliminaci útočníka. Dva se nahoře vypořádájí s problémem dotěrných.
Jeden kolega si pěkně počká dole u dveří k plantu A. Tím hlavně myslím, že si nenechá trapně ustřelit šišku. Ten, co zůstává poslední, se vypraví obloukem ke vchodu do středového baráku. Kousek se vrátí kolem plotu a střední zahrádkou si pěkně najde cestičku do baráčku. Může přímo po schodech nebo sklepem, opatrnosti nikdy není dosti. Němčour si nenechá ujít možnost si prásknout do amíka. Spíše bych osobně doporučil, první hned skočit do sklepa a postupně barák čistit patro po patru. Pří úspěšném průchodu od těžkého kulometu mu vyjde naproti minimálně jeden soudruh ve zbrani. Ve středovém baráku se krásně kempí a němci zde dokáží udělat nepříjemné rodeo. Kolega, který byl také u těžkého kulometu - pokud žije, dělá kontra do středového baráku a je připraven opět kdykoliv vyběhnout na pomoc. A to jak do již zmiňovaného středového, tak i do přízemí k těšáku.
A co kolega se snipou? Má si kde hrát? Doufejme, že má. Ovšem decentní problém by mu mohlo způsobit čištění skladiště. Snipa je silně úzkoprofilový materiál a jen málo hráčů ji dokáže používat tak kvalitně, že nepotřebují samopal. Využití pistolky je nutnost k přežití. Ale je to vlastně jen doplněk, tak něžně s ním.
A nyní opět do středového baráku. Kolegům se snad úspěšně povedlo dobít celý baráček a můžou si vybrat kam zaplantují. A i B je velmi lukrativní. B je mnou velmi oblíbené a vůbec více preferované. Sniper buď vyčistil sklad nebo tam potupně pošel, peprně proklel protihráče do šestého kolene. Dočistění skladu předchází zaručený plant na B. Pokud se opravdu podařilo zaplantovat, tak už zbývá jen a jen počkat, dokud se nevynoří zbytky nacistických sil a nepokusí se hrozbu výbuchu eliminovat. Vyhledání kvalitního kempu je základ úspěšného dokončení mise a tím i dokončení kola. Rozestavení je nasnadě, čím víc vás zbývá, tím líp. V případě plného zůstatku hráčů se pustíme do huntu - lovu na německé lebky. S tím se zrovna nedá moc počítat a tak vezmeme v potaz zbývající dva hráče. Jeden se usádlí ve skladišti. Krásný výhled na plant a zároveň možnost pohodové obrany, ukazují všechna plus luxusního kempu. Druhý si zaleze za B, až někam dozadu, skoro na německý respawn. Tam hlídá procházející protivnické defuzovače. Čas se nám hezky krátí a úspěch se blíží a blíží každou sekundou. Proto zůstaňte ostražití a neusněte na vavřínech. To že je položená bomba neznamená, že je vyhráno. Tik tak, tik tak….
Pokud se rozhodnete položit na A je to také dobrá volba. Nijak vás neomezuje v zahrabání se na dobrých pozicích. Vezmu-li v potaz opět dva zbývající Američany, tak jeden by se měl schovat do zahrádky na německém respawnu. Tam si pěkně pohlídá cestu zezadu i cestu k plantu. Má dobrý výhled a je tam vidět jen velmi málo, pokud tedy zvolí dobré postavení. Druhý může použít ukrytí ve středovém baráku, bude odtud mít skvělý přehled, ovšem je zde třeba hlídat příliš mnoho míst, odkud se nepřítel rád zjeví. Také se může schovat v baráčku s těžkým kulometem, v zadní místnosti prvního patra. Zde se fantazii meze nekladou. Časem člověk zjistí, že stačí stát o půl metru vedle a jeho kemp pro těch pár vteřin na ohlídání bomby je skoro dokonalý. Jen mějte na paměti, že výhled na pokladiště by měl být co nejblíže. Mohlo by se vám totiž stát, že nepřítel stihne bombu odjistit dřív, než se vy dostanete do palebného úhlu.
Obrana
Tahle část hry je opravdu o kempu a umění střílet, o schovávání se a mistrném přesouvání sil na mapě. Když vezmeme v potaz pět kamarádů, kteří si zvesela bojují pod znakem „hakenkreutze“, tak ideál rozložení zbraní je snipa a zbytek MP44. Pokud je mezi vámi opravdu solidní puškař, doporučuji pro jednoho KAR98, ale jak říkám, je to opravdu pro schopného střelce. Ten je stejně jako sniper velmi omezen množstvím vystřelených kuliček a jejich kadencí. Zato když se trefí, tak perforace nepřítele bývá dokonalá jen se nenechat zbytečně zabít. Hned po startu kola dáme jeden nade spam přes zdi, kýženým výsledkem je nady naházet Američanům do náručí, nebo alespoň zpomalit jejich počáteční postup a upevňování pozic. Nuže, snipera a jednoho samopalníka pošleme na B. Sniper se schová přímo za plant, může hezky sedět na bobku a koukat přes celou ulici až k bednám. K tomu má to pěkné sklíčko na svém železe. Samopalník se co nejrychleji dostane do skladiště a tam kempí, hlídá si přístup po schodech, zároveň si dávává pozor na granáty, které mají tendence létat okny dovnitř. Proto se opět vplácí obezřetnost. Sem tam se podívá, jestli optik má nebo nemá nějaký akutní problém s USArmy. Kempí a kempí oba dva a pokud neumřeli, tak tam nekempí dodnes, protože mají časový limit na kolo. Jen se statečně udržet a nepustit tu americkou chátru k položení bomby.
Ostatní tři se rozprchnou po mapě trošku jiným způsobem. S MP44 se jeden vojáček usadí v baráku s těžkým kulometem a druhý ve středovém. Jejich úkolem je tyto dva domečky ohlídat a zabránit postupu protivníka. Pokud se tohle nepodaří, tak alespoň zpomalit a ostatní upozornit na problém. Oba dva se pohybují ve svém vymezeném prostoru s jistotou psa a tichostí kočky. Pokud ne, může se stát, že jim protivník usadí pěkný křupavý headshot. Ten finálně řeší problém s lupy i s pohybováním se po vymezeném prostoru. Proto neustále dbáme na absolutní opatrnosti a za každým kouskem mapky čekáme soupeře. Absolutní paranoia je ideálním znakem kemperského němčoura, ovšem do vlastních nestřílíme. Hráč u těžkého kulometu může tuto zbraň užít k občasnému kropení útočníku, ale opravdu jen občasnému. Dobrý střelec kulometčíka dokáže rychle vyškrtat z jeho hnízda. Kolega ve středovém hlídá okna, schody a ještě by sem tam měl podpořit svého spoluhráče u těžkého kulometu.
Poslední, pátý spoluhráč si pohlídá prostředek mapy. Na výběr toho má hodně a záleží co si vybral za zbraň. Pokud má MP44 volil bych okna středového baráku směrovaná na B, nebo kemp před průchodem, takzvanou „myší dírou“. S KARem může volit i větší vzdálenost. Takže zůstane na respawnu a aimuje si do myšky. Míří i po okolí, kdyby nějaký zběsilý Američan přece jenom proběhl. Ještě jedna varianta se nachází u plotu zadní zahrádky. Zůstane-li skrčený, potom jej není vidět ani ze středového baráku a opět je velmi důležitý výhled na myšku. O samotný střeďák se postará kolega kemper v patře – snad. Sem tam se stává, že Američané vezmou mapu rushem, právě skrz myšku. Potom je na našem spasiteli, pátém hráči, aby si tito zběsilci museli vyčesávat vlastní mozek a zuby z vlasů.
Je-li kdokoliv ze spoluhráčů zastřelen, snažíme se síly dorovnat přeskupením na mapě. Nikdy neletíme jako blázni kulkám vstříc. Pamatujete? Je to strategie pro Search and Destroy. Ne návod jak rychle a drsně zemřít – Search and Die. Pokud tedy začnou spoluhráči kvapně umírat u pokladiště A, začneme se s rozvahou stahovat k tomuto plantu a očekáváme masivní nápor soupeře. Přece jenom má momentálně výhodu, odpráskl našeho kamaráda a počítá s krvavou pomstou. Každý rožek je náš nepřítel, za každým může čekat Americký vojáček s ostrou a smrtící dávkou pozornosti. Jen čas je náš spojenec, ten tlačí Američany, aby musel položit bombu. Nejlepší místa pro obranu A v omezeném počtu jsou středový barák a německý respawn. Ve středovém je ovšem potřeba kontrolování přístupů více než akutní. Američan může překvapit skokem od těžkého kulometu, příchodem ze schodů, popřípadě solidní olovnatou masáží z okna skladiště. Pozor na to abyste nebyli všichni na jednom místě! Americký granát nebo dobře mířená kulka z vás najednou udělá velmi řídké pyré. Pak už nic nenaděláte, leda laškovně zamlaskáte na protihráče. Šikovné rozmístění sil vám při troše štěstí a souhře pomůže vyhrát i proti silné přesile.
Velmi nepříjemná varianta je plant B. Kolegové na tomto pokladišti to nezvládnou a tři zbývající spoluhráči se nutně musí stahovat a rozmisťovat pro opětovné podržení plantu. Tohle je pro Němce nevýhoda. A tak jednoho pošleme zadem přes německý respawn, zahrádka sice neposkytuje mnoho úkrytů, ovšem na druhé straně může tento maník nasypat dávku amíkovi do kalhot, když se snaží položit. Druhý kolega tancuje nestále kolem myšky a kontroluje i okno skladiště. Ve snaze neumřít zabije všechno co má jinou barvu dresu než on. Pokud se kolem myšky nic moc neděje, přemístil bych se na jeho místě do skladiště a třetího němčoura necháme sedět v horním patře středového baráku. Ten pohlídá schody, okno od těžkého kulometu a kdyby slyšel šustění na pokladišti A, nakoukne a oddělá narušitele a potažmo zavelí k dalšímu přeskupení.
Nejhorší varianta je, jakmile soupeř již položil bombu a jen si hledá místo k dobré obraně. Němcům potom jen zbývá se pomalu, ale jistě stahovat k položené bombě, nenechat se postřílet a zvládat při tom situaci s klidem. Čím méně němců zbývá tím je to horší. Oba dva planty se Američanům skvěle brání a jen velmi těžko se dobývají. A čas neúprosně tlačí. Tlačí roznětku směrem k sepnutí a vykřesnutí osudové jiskry, která předurčí prohraný bod výbuchem bomby. Proto děláme kouzla a snažíme se jak to jen jde tomuto předejít. Nikdy se vzhledem k Fair Play a kvalitnímu zážitku ze hraní neschovejte na opačné straně mapy jen proto, že Američanů je značná přesila.