Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Taktika - Brecourt

6. 4. 2007
BRECOURT
Vítám vás u již třetího dílu série Strategií pro Call of Duty. Velmi zblízka se podíváme na mapu BRECOURT. Je rozlehlá a velmi rozmanitá. Otevřený prostor jako by lákal puškaře a snipery. Tato mapa je oblíbená i nenáviděná. Skiller s puškou na ní opravdu dokáže zázraky a tak u kvalitních hráčů bývá oblíbená a vyhledávaná. Taktéž na ní dokáže zázraky cheater. Vypnuté křoví chlapcům nahrazuje skill a přesně proto je to mapa velmi nenáviděná. Člověka moc nepotěší, když to koupí a přitom by rozhodně neměl být vidět. Ale nejsem tu od toho, abych vám všem psal, jaké nepříjemnosti ze zakázané oblasti se dají dělat. Naopak sem tu proto, abych se zase jednou svěřil s tím, jak by se dal protivníkovi znepříjemnit strategický postup.


Ú T O K

Osobně útok považuji za trošku těžší půlku hry a proto s ním začnu. Hra 5vs5 vás posadí do role Amerických vojsk. Doporučuji 2x BAR, 2x Thomson a 1x Snipa. Nejspíš to bude jen můj zastřený názor, ale pušky za američany všeobecně nemám v oblibě a nějak je ani nedoporučuji. Volba zbraní je ovšem na každém a je potřeba do toho velmi započítat skill. S americkou sponkovačkou se také dá čarovat, ovšem není to pro každého. (může potvrdit Ammoni)


Hned po startu se dva vypraví k zákopům, BAR a Thomson to jistí v dobrém postupu. Amík s BARem se přesune až dozadu k malým ruinám a pokryje palebný úhel k velkým ruinám. Pozor na hlavu (i zbytek těla), tady nezvoní helmy díky šťastně odraženým kulkám, ale lítá to skrz. Průvan v hlavě zaručuje konec kola pro hráče. Kamarád s thomsonem si to mašíruje dál skrz zákop k pokladišti A. Taky moc nevystrkuje hlavičku, aby se mu nestalo něco trapného. Smrt je trapná na nejvyšší míru. Mezitím zbylí tři spoluhráči nestojí na respu a nelelkují, ale spěchají na další vytyčené pozice skrz velké pole. Sniper se kryje nejvíc, aby se dostal k dohledu na konec toho agronomova potěšení, nezušlechtěné hlíny onoho pole. Thomosonista hlídá rush ze strany německých oponentů. Hlavně se kouká na těžký kulomet a čeká kdy se objeví nacistická kebule, schovaná za mířidly kulometu. Takový lump dokáže nadělat paseku jak hrom a proto si kryjeme tuhle oblast velmi obezřetně. Všude kolem nejspíš prší granáty a pokud jsou Němci alespoň trošku zkušení, tak nejeden přistane přímo na postu kulometného hnízda. Vyplatí se počkat až tahle smršť ustane, nechceme se stát podpůrci bezmotorového létání na střepinách, nýbrž chceme vyhrát.


Sniper se hází oko kukátkem na konec pole do výběžku u B, kde se často nachází protivníkův ostřelovač. Zkušenosti pomohou toho nabroušeného amerikánobijce zlikvidovat raz dva. Spoluhráč s thomsonem dál postupuje polem k pokladišti B a dělá živý štít a krytí pro snipera. Kamarád s BARem se finálně usadí v kulometném hnízdu a pěkně si dá pozor, aby se skrz nedostali fašouni a nenasypali to našim dvěma dobrodruhům do zad. Podíváme se na kolegu s thomsonem v zákopu u A, pokud není mrtvý, tak má skvělou možnost podpořit BARistu u těžkého kulometu a tak spojencům zajistit finální obsazení pokladiště „A“ s možností položit bombu a o krůček se přiblížit k získání jednoho bodu. Většinou bývá nácek zalezlý v průchodu od B k A. Dokáže tam nadělat solidní paseku, je zakempený skvěle a dokonce i granátem se dá těžko vyškrtat. Pokud na takového zakempeného němčoura nepomůže postup přímo, je potřeba jej obejít a k tomu máme již skoro na konci pole dva kámoše.


Po celé mapě mají němci skvělé opěrné body k obraně, celý postup proti nim musí být velmi opatrný. Sniper, který se nachází již skoro u B, by si měl pomaličku s výklonem prohlednout každé křoví, dát si pozor na všechny stromečky, které se nacházejí přímo u německého respu. Za každým tímto kouskem se může skrývat němec a ten bude zajisté velmi pozorný a spousta dárečků v podobě olověné smrti na sebe nedají dlouho čekat. Nyní máme teoretický dobité oba pokladácí posty. Je na vás který si vyberete k odpálení. A i B skýtají své výhody. Nyní se zmíníme co se kterým pokladištěm, kde se líp kempí a kde by se vám to mohlo víc zamlouvat. Vezmeme v potaz, že jste opět zbyli jen 2.


Pokladiště A: bomba se vyplatí položit spíše ke kraji zákopu, aby na ní bylo vidět. Jakmile je položeno, jeden kolega se schová do průchodu mezi pokladišti a hlídá si záda. Němec by mu jistě rád udělal akupresní masáž nějakou solidní ráží. Druhý kolega má šanci se buď stáhnout skrz zákop někam ke křoví a tam si pěkně pohlídat většinu volného prostoru. Ovšem tím by se mohl dostat do mířené palby chtivých nacistů. Další místo kam může se může schovat je průchod od kulometu a tam si také pohlídá záda. Tahle pozice obou spoluhráčů má výhodu v křížové palbě. Jakmile se do ní soupeř dostane, není více méně šance na útěk.


Pokladiště B: již v tu chvíli kdy jeden pokládá, druhý by se měl sbalit a fičet ke shluků stromů na německém resawnu. Druhý kolega se schová přímo v zákopu a číhá. Není jej vidět při průchodu od malých k velkým ruinám. A pokud by se mu měl dostat někdo do zad od pole, tak jej stihne varovat a dokonce i podpořit kolega od stromků. Hlavně si v tu chvíli dává pozor na průchod od A.


Pak zbývá jen neumřít, nebo alespoň neumřít příliš rychle. Čas se v tuhle chvíli vleče jako šnek. Soupeř vás prvně musí eliminovat a teprve potom se pustit do odjišťování bomby. Pokud tedy nechce, abyste mu ukázali, jak na to s kvérem v ruce. Zde vidíte, že obě pokladiště jsou rozmanitá a každé má své výhody a nevýhody. Uvážení které pokladiště a rozvržení kepů je potřeba kombinovat, aby na vás soupeř nešel v dalším kole s jistotou.


O B R A N A

Jak jsem se zmínil na začátku, tato polovina hry mi připadá malinko jednodušší. Celá obrana je o solidním kempu. Zbraně bych volil jednoznačně: 1x KAR98, 3x MP44 a 1x Snipa. Sniper se posadí na začátek pole, kde se může pohybovat krytý malým kopečkem a vykoukne sem tam, aby usadil dáreček mezi oči soupeře. S ním na B zůstane jeden spoluhráč jako podpora s MP44. Ten poslouží k jistícím účelům, kdyby se pár amíků vyřítilo skrze pole a dělali sniperovi větší potíže, než by mohl zvládnout. Nácek s KARem se zakempí ve velkých ruinách. Tam si dá opravdu veliký pozor, protože nejeden Amík se jej bude pokoušet vykřesat z jeho útulného místečka. Další kolega s MP44 se schová v průchodu mezi A a B a vykloněný kontroluje podstatnou část zákopu k pokladišti A. Zbývá nám poslední kamarád, který má také MP44. Ten může buď pobíhat po prostoru kolem bunkrů nebo může naběhnout k těžkému kulometu. Tam je to většinou ostré a velmi často to končí smrtí tohoto spoluhráče. Pokud ovšem bude alespoň trošku chytrý a nebude jen zmateně střílet kolem sebe, tak spojencům hezky zatopí.


Tato rozvržení, kdo kam půjde si vyberte podle postavení na respawnu, tím se na vybrané posty dostanete nejrychleji. Počas hry je možné rozestavení měnit, ale pozor na ostré Američany. Sniper s podporou MP 44 by měl zvládnout celou situaci kolem pole, pokud se spojenci nesbalí a s Thomsony nevlítnou rushem na tuto pozici. Pak vzniká problém a je potřeba to okamžitě hlásit dalším kamarádům, ať díru v obraně zaplní a nedojde ke zbytečnému průlomu a položení bomby. Nastane-li tato varianta, pak se puškař ve velkých ruinách dívá směrem k B a kontroluje celý prostor, hlásí sebemenší pohyb v prostoru. Kempík z průchodu se pohne a stahuje se k pokladišti B, pokud umře i hrdý majitel MP44 a obránce snipera. Pro udržení situace na A bude potom muset stačit jedna jediná MP44 a její kamarád a váš spoluhráč. Takto vhodným přesouváním se dá situace udržet pod kontrolou.


Dojde-li k tomu, že začnou umírat kamarádi na plantu A, potom se dotyčný sniper na začátku pole začne stahovat přes onen lán ke kulometnému hnízdu, aby ze zálohy napadl amíka s bombou v rukách. Jestli je dost času, může to obejít od Amerického respawnu a z opravdu nečekané strany spojence postřílet. Jeho ochránce s MP44 se netáhne až s ním, ale pustí se skrz kulomet. Nikam nespěchá a počká si, až mu sniper vydá pokyn, že se nachází ve výhodném úhlu. Tím můžete dostat Američany do kýžené křížové palby a zvesela z nich nadělat pyré. Ovšem ne vždy končí kolo vymýcením soupeře. Jakmile protivník opravdu položí, nastává časový problém a je potřeba jednat. A to celkem akutně, když jste dva není to moc velká sranda.


Položeno A: je-li to aspoň trošku možné, jeden to vezme zadem přes kulometné hnízdo, tam by si měl dávat pozor při východu z bunkru. Občas je amík tak chytrý, že si vleze nad tento východ a pak to zlehka nasype neopatrnému náckovi za límec. K tomu bude mít druhého kolegu, který to může vzít přes velké ruiny, teoreticky vysekat zakempence z malých ruin a pak pročistit prostor na a za pokladištěm A. V dobré souhře si potom oba mohou pomoci v dochytávání úhlů. Nikdo totiž nevidí všude. Půjde-li druhý kolega skrz průchod mezi A a B, potom se dočasně zbaví nebezpečí z malých ruin, či křoví kolem nich, ale o to víc musí být opatrný při náhledu do míst kolem položené bomby. A jak sami vidíte, zde již není možnost tak dobrého pokrytí a křížové palby.


Položeno B: tento plant se dobývá také velmi špatně, Američané si mohou pokrýt volný prostor docela s přehledem. Jeden by měl určitě jít skrz průchod. Je to oblíbené místo a tak bych se na vašem místě nelekl, kdyby i tam jeden nepřítel číhal. Na hruhém spoluhráči je, aby se rozhodl, vzhledem ke své pozici, zda se pustí přes pole nebo přes velké ruiny. Nikdy neútočte na pozice nepřátel jednotlivě, vždy se dohodněte a navzájem si určete, kdo na jaký další post půjde. Vždy je dobré se držet tak, aby byl nepřítel sevřen do kleští. Vyhýbejte se situacím, které by vás posadili do jedné palebné linie. Dvojitý headshot je pro oponenta krásná trofej.


Při každém položení bomby jednejte s rozmyslem, berte ohled na ubíhající čas a zároveň s tím nedávejte soupeři šanci do vás střelit dřív, než vy do něj. Pořád je to jenom hra a tak ani nervy a stres by neměly být vaším hnacím motorem. Infarkt myokardu je sice zajímavý zážitek (no jak pro koho, říká. Ammoni), ale nestojí za to….. Tik tak tik tak….